Byten & Returer

Låt oss arbeta tillsammans för en mer hållbar miljö!
Kontakta oss alltid först innan du returnerar en vara, så att vi tillsammans kan hitta en passande lösning.

Returvillkor:

Genom att skicka en retur godkänner du automatiskt returvillkoren för www.duskie.se .

  • Returperiod: Varorna måste returneras inom 14 dagar efter mottagandet.
  • Avsändarens ansvar: Observera att du som avsändare bär ansvaret. Vid cirka 5 till 10 % av returerna uppstår problem som gör att vi inte kan genomföra en återbetalning. Var medveten om detta innan du skickar.
  • Spårbar försändelsebekräftelse: Du måste skicka försändelsebekräftelsen med ett spårningsnummer till info@duskie.se. Vi behandlar återbetalningen först när spårningen visar att paketet är levererat.
  • Meddelande om retur: Returer ska alltid anmälas skriftligt via info@duskie.se.
  • Varornas skick: Produkterna måste vara oanvända, oskadade och ligga i originalförpackningen. Vid skada, skicka genast bilder.
  • Återförsäljningsbart skick: Produkterna ska kunna säljas vidare av oss.

Undantag från retur och återbetalning:

  • Specialbeställda eller måttanpassade varor kan inte returneras.
  • Personliga artiklar och varor som av hygieniska skäl inte kan returneras (som underkläder, lingerie, strumpbyxor och vårdprodukter).
  • Varor som skickas tillbaka senare än 14 dagar efter mottagandet.

Returprocess i 8 steg:

Steg 1: Läs igenom returvillkoren högst upp på sidan noggrant innan du påbörjar processen.

Steg 2: Kontakta vår kundtjänst via e-post på info@duskie.se för att anmäla en retur. Glöm inte att bifoga dina kontaktuppgifter, ordernummer och tydliga bilder eller videor på eventuella defekter. Är produkten defekt vid leverans och täcks av leverantörens garanti, får du en ny produkt utan att behöva returnera den.

Steg 3: Ladda ner och fyll i returformuläret nedan. Bifoga det i paketet. Om information saknas kan vi inte behandla en återbetalning.

Ladda ner returformuläret från www.duskie.se (WORD)

Ladda ner returformuläret från www.duskie.se (PDF)

Steg 4: Packa ditt paket ordentligt, säkert och prydligt.

Steg 5: Skapa en spårbar fraktsedel hos en lokal posttjänst eller online. Se till att du får ett spårningsnummer (använd returadressen längst ner på denna sida).

Steg 6: Fäst fraktsedeln på paketet och skicka det till returadressen tillsammans med det ifyllda returformuläret.

Steg 7: Skicka fraktsedeln med spårningsnumret som svar på ditt tidigare e-postmeddelande till info@duskie.se.

Steg 8: Genom att skicka in paketet godkänner du våra villkor. Vi inväntar leverans enligt spårningen. När statusen visar "levererat", gör vi en återbetalning inom 14 arbetsdagar via samma betalningsmetod som användes vid köpet.

Observera:

Du som avsändare är ansvarig. Vi vill undvika missförstånd.
I 5 till 10 % av fallen kan tullar, förlust eller andra hinder orsaka att returer inte kommer fram. Vid sådana fall är återbetalning från vår sida inte möjlig. Om din försändelse är försäkrad kan du ha rätt till ersättning för inköpsbeloppet och/eller fraktkostnader via fraktbolaget. Beroende på deras policy och situationen kan paketet även returneras till dig som avsändare.

Kan jag vägra paketet vid dörren, inte hämta ut det eller returnera direkt med budet?

Nej, för att en återbetalning ska vara möjlig måste du följa våra retursteg och villkor. Vägran vid leverans, ej uthämtat paket eller retur via bud accepteras inte. Om proceduren inte följs kan vi tyvärr inte genomföra en återbetalning.

Returadress till vårt lager:

  • Företagsnamn: Liu Changxing
  • Postnummer: 310000
  • Gatuadress: Nr. 409, Suxi Avenue (Shaopufan)
    (Nr. 2 freight elevator on the west side of the 3rd floor, upstairs, Yuantong Express)
  • Stad: Yiwu
  • Provins: Zhejiang
  • Stat: Zhejiang
  • Land: Kina

Villkor och Anmärkningar:

  • Returkostnader betalas alltid av köparen och sker på egen risk. Vi återbetalar inte fraktkostnader.
  • Fraktkostnaderna varierar mellan 11 och 50 euro beroende på storlek, vikt och leveransmetod. För tyngre paket eller beroende på transportör kan kostnaden vara högre.
  • Du som avsändare är ansvarig. Vi ansvarar inte för felaktiga adresser eller problem vid frakten. Vi förbehåller oss rätten att neka återbetalning vid sådana problem.
  • Säkerställ att varorna är i gott skick och uppfyller alla villkor innan du skickar tillbaka dem.
  • Återbetalning sker inom 14 arbetsdagar efter mottagande till adressen ovan.
  • Skicka spårningsinformationen till info@duskie.se, helst som svar på tidigare e-postkonversation.