Allmänna villkor

Allmänna villkor

Denna webbplats drivs av Duskie.se. På hela webbplatsen hänvisar termerna "vi", "oss", "vår" och "företagare" till Duskie.se. Duskie.se erbjuder denna webbplats, inklusive all information, verktyg och tjänster som finns tillgängliga på denna webbplats, till dig, användaren, under förutsättning att du accepterar alla villkor, policyer och meddelanden som anges här.

Genom att besöka vår webbplats och/eller köpa något från oss, deltar du i vår "Tjänst" och godkänner att vara bunden av följande allmänna villkor ("Tjänstevillkor", "Villkor"), inklusive de ytterligare villkor och policyer som här hänvisas till och/eller är tillgängliga via hyperlänk. Dessa Tjänstevillkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive men inte begränsat till användare som bläddrar, leverantörer, kunder, säljare och/eller bidragsgivare av innehåll.

Läs dessa Tjänstevillkor noggrant innan du besöker eller använder vår webbplats. Genom att besöka eller använda någon del av webbplatsen godkänner du att vara bunden av dessa Tjänstevillkor. Om du inte godkänner alla villkor i detta avtal får du inte komma åt webbplatsen eller använda några tjänster. Om dessa Tjänstevillkor anses vara ett erbjudande är godkännandet uttryckligen begränsat till dessa Tjänstevillkor.

Alla nya funktioner eller verktyg som läggs till i den aktuella butiken omfattas också av Tjänstevillkoren. Du kan när som helst granska den senaste versionen av Tjänstevillkoren på denna sida. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta någon del av dessa Tjänstevillkor genom att publicera uppdateringar och/eller ändringar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera denna sida för ändringar. Din fortsatta användning av eller åtkomst till webbplatsen efter publicering av eventuella ändringar utgör godkännande av dessa ändringar.

Vår butik är värd för Shopify Inc. De förser oss med den online e-handelsplattform som gör det möjligt för oss att sälja våra produkter och tjänster till dig.

Genom att godkänna dessa Tjänstevillkor intygar du att du är minst myndig i det land eller den provins där du bor, eller att du är myndig i det land eller den provins där du bor och har gett oss ditt samtycke att tillåta dina minderåriga familjemedlemmar att använda denna webbplats.

Du får inte använda våra produkter för något olagligt eller obehörigt syfte, och du får inte heller, genom användningen av Tjänsten, bryta mot lagar i din jurisdiktion (inklusive men inte begränsat till upphovsrättslagar).

Du får inte överföra maskar eller virus eller någon kod av destruktiv natur. Ett brott eller överträdelse av något av Villkoren kommer att resultera i ett omedelbart upphörande av dina Tjänster.

Vi förbehåller oss rätten att när som helst och av vilken anledning som helst neka service till någon.

Du förstår att ditt innehåll (med undantag för kreditkortsinformation) kan överföras okrypterat och kan (a) överföras via olika nätverk; och (b) ändras för att uppfylla och anpassas till tekniska krav för anslutande nätverk eller enheter. Kreditkortsinformation krypteras alltid under överföring via nätverk.

Du samtycker till att inte reproducera, duplicera, kopiera, sälja, återförsälja eller exploatera någon del av Tjänsten, användningen av Tjänsten eller åtkomsten till Tjänsten eller någon kontakt på webbplatsen genom vilken tjänsten tillhandahålls, utan vårt uttryckliga skriftliga tillstånd.

Rubrikerna som används i detta avtal ingår endast för bekvämlighet och kommer inte att begränsa eller på annat sätt påverka dessa Villkor.

ARTIKEL 1 - DEFINITIONER

I dessa villkor avses med:

Ångerrättsperiod: den tidsfrist inom vilken konsumenten kan utöva sin ångerrätt.

Konsument: den fysiska person som inte agerar i utövandet av ett yrke eller företag och som ingår ett distansavtal med näringsidkaren.

Dag: 01-01-2024

Långtidsavtal: ett distansavtal som avser en serie produkter och/eller tjänster, där leverans- och/eller köpförpliktelsen är utspridd över tid.

Varaktigt databärare: varje medel som gör det möjligt för konsumenten eller näringsidkaren att lagra information som är riktad till honom eller henne personligen på ett sätt som möjliggör framtida konsultation och oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.

Ångerrätt: möjligheten för konsumenten att inom ångerfristen avstå från distansavtalet.

Näringsidkare: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter och/eller tjänster på distans till konsumenter.

Distansavtal: ett avtal som inom ramen för ett av näringsidkaren organiserat system för distansförsäljning av produkter och/eller tjänster sluts uteslutande genom användning av en eller flera tekniker för distanskommunikation fram till och med avtalets ingående.

Teknik för distanskommunikation: medel som kan användas för att ingå ett avtal utan att konsumenten och näringsidkaren befinner sig i samma rum samtidigt.

Allmänna villkor: dessa allmänna villkor för näringsidkaren. (Inget returadress)

ARTIKEL 2 - IDENTITET AV NÄRINGSIDKAREN

E-postadress: info@duskie.se
Företagsnamn: Duskie
Företagsregistreringsnummer (KvK): 90857038
Momsregistreringsnummer (BTW): NL004847430B20
Adress: Cederhoven 12, 6225HD, Maastricht, Nederländerna
(Inget returadress)
Klicka här för att returnera

ARTIKEL 3 - TILLÄMPLIGHET

Dessa allmänna villkor gäller för varje erbjudande från näringsidkaren och för varje distansavtal och beställning som ingås mellan näringsidkaren och konsumenten.

Innan ett distansavtal ingås ska texten till dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten. Om detta inte rimligen är möjligt, ska innan distansavtalet ingås anges var de allmänna villkoren kan granskas hos näringsidkaren och att de på konsumentens begäran snarast möjligt kostnadsfritt kommer att skickas.

Om distansavtalet ingås elektroniskt, kan texten till dessa allmänna villkor, i avvikelse från föregående stycke och innan distansavtalet ingås, göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att den kan sparas enkelt av konsumenten på en varaktig databärare. Om detta inte rimligen är möjligt, ska anges var de allmänna villkoren kan granskas elektroniskt och att de på begäran av konsumenten elektroniskt eller på annat sätt kostnadsfritt kommer att skickas.

Om utöver dessa allmänna villkor även särskilda produkt- eller tjänstevillkor är tillämpliga, gäller andra och tredje styckena i motsvarande grad och kan konsumenten, vid motstridiga villkor, alltid åberopa den tillämpliga bestämmelse som är mest fördelaktig för honom.

Om en eller flera bestämmelser i dessa allmänna villkor vid något tillfälle är helt eller delvis ogiltiga eller förklaras ogiltiga, förblir avtalet och dessa villkor i övrigt i kraft och ska den berörda bestämmelsen ersättas genom gemensamt samråd med en bestämmelse som i så stor utsträckning som möjligt överensstämmer med den ursprungliga avsikten.

Situationer som inte regleras i dessa allmänna villkor ska bedömas "i enlighet med andan" i dessa allmänna villkor.

Oklarheter om tolkningen eller innehållet i en eller flera bestämmelser i våra villkor ska tolkas "i enlighet med andan" i dessa allmänna villkor.

ARTIKEL 4 - ERBJUDANDET

Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller sker under vissa villkor, anges detta uttryckligen i erbjudandet.

Erbjudandet är icke-bindande. Näringsidkaren har rätt att ändra och justera erbjudandet.

Erbjudandet innehåller en fullständig och noggrann beskrivning av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en korrekt bedömning av erbjudandet av konsumenten. Om näringsidkaren använder sig av bilder är dessa en sanningsenlig återgivning av de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna. Uppskattade misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte näringsidkaren.

Alla bilder, specifikationer och uppgifter i erbjudandet är vägledande och kan inte utgöra grund för skadestånd eller hävning av avtalet.
Bilder på produkter är en sanningsenlig återgivning av de erbjudna produkterna. Näringsidkaren kan dock inte garantera att de visade färgerna exakt motsvarar de verkliga färgerna på produkterna.

Varje erbjudande innehåller sådan information att det är tydligt för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är kopplade till att acceptera erbjudandet. Detta avser särskilt:

priset, med undantag för tullavgifter och importmoms. Dessa ytterligare kostnader är på kundens bekostnad och risk. Post- och/eller kurirtjänsten kommer, vad gäller importen, att använda sig av det särskilda systemet för post- och kurirtjänster. Detta system gäller när varorna importeras till destinationslandet inom EU, vilket även är fallet här. Post- och/eller kurirtjänsten debiterar momsen (eventuellt tillsammans med tullavgifterna) hos mottagaren av varorna;

eventuella fraktkostnader;

hur avtalet kommer att ingås och vilka åtgärder som krävs för detta;

huruvida ångerrätten är tillämplig eller inte;

betalnings-, leverans- och utförandemetoder för avtalet;

tidsfristen för att acceptera erbjudandet, eller tidsfristen under vilken näringsidkaren garanterar priset;

storleken på avgiften för distanskommunikation om kostnaden för att använda distanskommunikationsteknik beräknas på en annan grund än baspriset för det använda kommunikationsmedlet;

huruvida avtalet efter ingående kommer att arkiveras, och i så fall hur detta kan konsumenten få tillgång till;

hur konsumenten, innan avtalet ingås, kan kontrollera och om så önskas korrigera de uppgifter som lämnats i samband med avtalet;

andra språk, utöver nederländska, på vilka avtalet kan ingås;

de uppförandekoder som näringsidkaren har åtagit sig att följa och hur konsumenten elektroniskt kan få tillgång till dessa uppförandekoder; och

minsta löptid för distansavtalet i händelse av en varaktig transaktion.

Valfritt: tillgängliga storlekar, färger, typ av material.

ARTIKEL 5 - AVTALET

Avtalet ingås, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, vid den tidpunkt då konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de tillhörande villkoren.

Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, bekräftar näringsidkaren omedelbart elektroniskt mottagandet av godkännandet av erbjudandet. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av näringsidkaren, kan konsumenten häva avtalet.

Om avtalet ingås elektroniskt, ska näringsidkaren vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda den elektroniska överföringen av data och säkerställa en säker webbmiljö. Om konsumenten kan betala elektroniskt, kommer näringsidkaren att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.

Näringsidkaren kan - inom rättsliga ramar - undersöka om konsumenten kan uppfylla sina betalningsförpliktelser, samt alla de fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om näringsidkaren på grund av denna utredning har goda skäl att inte ingå avtalet, har han rätt att motiverat avvisa en beställning eller begäran eller att ställa särskilda villkor för genomförandet.

Näringsidkaren ska vid produkten eller tjänsten tillhandahålla konsumenten följande information skriftligt eller på ett sådant sätt att konsumenten enkelt kan lagra den på en varaktig databärare:

  1. besöksadressen till näringsidkarens etablering där konsumenten kan lämna klagomål;
  2. villkoren för och sättet på vilket konsumenten kan utnyttja ångerrätten, eller en tydlig upplysning om att ångerrätten är utesluten;
  3. information om garantier och befintliga tjänster efter köpet;
  4. de uppgifter som anges i artikel 4 punkt 3 i dessa villkor, om inte näringsidkaren redan har lämnat dessa uppgifter till konsumenten före genomförandet av avtalet;
  5. kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller är av obestämd varaktighet.

Vid en varaktig transaktion är bestämmelsen i föregående stycke endast tillämplig på den första leveransen.

Varje avtal ingås under förbehåll för tillräcklig tillgång till de aktuella produkterna.

ARTIKEL 6 – ÅNGERRÄTT

Vid köp av produkter har konsumenten möjlighet att ångra avtalet utan att ange någon anledning inom 14 dagar. Denna ångerfrist börjar löpa dagen efter att konsumenten eller en av konsumenten i förväg angiven och till näringsidkaren meddelad representant har mottagit produkten.

Under ångerfristen ska konsumenten hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han ska endast packa upp eller använda produkten i den utsträckning som är nödvändig för att kunna bedöma om han vill behålla produkten. Om han utövar sin ångerrätt ska han returnera produkten med alla medföljande tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och originalförpackning till näringsidkaren, i enlighet med de rimliga och tydliga instruktioner som tillhandahålls av näringsidkaren.

Om konsumenten önskar utöva sin ångerrätt är han skyldig att meddela näringsidkaren detta inom 14 dagar efter mottagandet av produkten. Konsumenten ska meddela detta skriftligen via e-post. Efter att konsumenten har meddelat att han vill utnyttja sin ångerrätt, ska han returnera produkten inom 14 dagar. Konsumenten ska bevisa att varorna har returnerats i tid, till exempel genom ett leveransbevis.

Om kunden efter utgången av de i punkt 2 och 3 angivna frister inte har meddelat att han vill utöva sin ångerrätt respektive inte har returnerat produkten till näringsidkaren, är köpet definitivt.

ARTIKEL 7 - KOSTNADER VID ÅNGERRÄTT

Om konsumenten utövar sin ångerrätt står han för kostnaderna för att returnera produkterna.

Om konsumenten redan har betalat ett belopp, kommer näringsidkaren att återbetala detta belopp så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter ångermeddelandet. Villkoret är att produkten redan har mottagits tillbaka av webbutiken eller att konsumenten kan tillhandahålla ett övertygande bevis på att produkten har returnerats i sin helhet.

ARTIKEL 8 - UNDANTAG FRÅN ÅNGERRÄTT

Näringsidkaren kan undanta konsumentens ångerrätt för produkter enligt vad som beskrivs i punkt 2 och 3. Undantaget från ångerrätten gäller endast om näringsidkaren tydligt har angett detta i erbjudandet, åtminstone i god tid före avtalets ingående.

Undantag från ångerrätten är endast möjligt för produkter:

  1. som har tillverkats av näringsidkaren enligt konsumentens specifikationer;
  2. som är tydligt personliga till sin natur;
  3. som på grund av sin natur inte kan returneras;
  4. som snabbt kan försämras eller åldras;
  5. vars pris är beroende av fluktuationer på finansmarknaden som näringsidkaren inte har något inflytande över;
  6. för enskilda tidningar och tidskrifter;
  7. för ljud- och bildupptagningar samt dataprogram där konsumenten har brutit förseglingen;
  8. för hygienprodukter där konsumenten har brutit förseglingen.

Undantag från ångerrätten är endast möjligt för tjänster:

  1. som avser logi, transport, catering eller fritidsaktiviteter som ska utföras på ett visst datum eller under en viss period;
  2. där leveransen har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke innan ångerfristen har löpt ut;
  3. som avser vadslagning och lotterier.

ARTIKEL 9 - PRISET

Jag förbehåller mig rätten att under den i erbjudandet angivna giltighetsperioden ändra priserna på de erbjudna produkterna och/eller tjänsterna, även till följd av förändringar i momssatser.

I avvikelse från föregående stycke kan näringsidkaren erbjuda produkter eller tjänster vars priser är bundna till fluktuationer på finansmarknaden och som näringsidkaren inte har något inflytande över, till variabla priser. Denna koppling till fluktuationer och det faktum att eventuellt angivna priser är riktpriser, anges i erbjudandet.

Prishöjningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är en följd av lagstadgade regler eller föreskrifter.

Prishöjningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om näringsidkaren har avtalat om detta och:

  1. dessa är en följd av lagstadgade regler eller föreskrifter; eller
  2. konsumenten har rätt att säga upp avtalet från och med den dag då prishöjningen träder i kraft.

Leveransorten anses enligt artikel 5, första stycket, i 1968 års lag om omsättningsskatt, vara det land där transporten påbörjas. I detta fall sker leveransen utanför EU. Följaktligen kommer post- eller kurirtjänsten att ta ut importmoms respektive tullavgifter från mottagaren. Näringsidkaren kommer därför inte att debitera någon moms.

Alla priser är med förbehåll för tryck- och skrivfel. Inget ansvar accepteras för följder av tryck- och skrivfel. Vid tryck- och skrivfel är näringsidkaren inte skyldig att leverera produkten enligt det felaktiga priset.

ARTIKEL 10 - ÖVERENSSTÄMMELSE OCH GARANTI

Näringsidkaren garanterar att produkterna och/eller tjänsterna överensstämmer med avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, rimliga krav på tillförlitlighet och/eller användbarhet samt gällande lagbestämmelser och/eller myndighetsföreskrifter vid tidpunkten för avtalets ingående. Om avtal har träffats garanterar näringsidkaren även att produkten är lämplig för annan användning än normal användning.

En garanti som ges av näringsidkaren, tillverkaren eller importören påverkar inte de lagstadgade rättigheter och krav som konsumenten kan göra gällande gentemot näringsidkaren på grund av avtalet.

Eventuella brister eller felaktigt levererade produkter ska rapporteras skriftligen till näringsidkaren inom 14 dagar efter leveransen. Produkten ska returneras i originalförpackning och i nyskick.

Näringsidkarens garantitid motsvarar tillverkarens garantiperiod. Näringsidkaren ansvarar dock aldrig för produktens slutliga lämplighet för varje enskild konsumentanvändning, och inte heller för några råd om användningen eller tillämpningen av produkterna.

Garantin gäller inte om:

  • Konsumenten själv har reparerat och/eller bearbetat de levererade produkterna eller låtit tredje part göra detta;
  • De levererade produkterna har utsatts för onormala förhållanden eller har behandlats på annat sätt ovarsamt eller i strid med näringsidkarens anvisningar och/eller instruktioner på förpackningen;
  • Bristen helt eller delvis beror på föreskrifter som myndigheterna har utfärdat eller kommer att utfärda avseende produkternas art eller kvalitet på de använda materialen.

ARTIKEL 11 - LEVERANS OCH UTFÖRANDE

Näringsidkaren kommer att iaktta största möjliga omsorg vid mottagandet och utförandet av produktbeställningar.

Leveransplatsen är den adress som konsumenten har uppgett till företaget.

Med beaktande av vad som anges i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer företaget att utföra godkända beställningar utan dröjsmål, dock senast inom 30 dagar, om inte konsumenten har samtyckt till en längre leveranstid. Om leveransen försenas eller om en beställning inte eller endast delvis kan utföras, kommer konsumenten att meddelas detta senast 30 dagar efter det att beställningen gjordes. Konsumenten har i så fall rätt att häva avtalet utan kostnad och rätt till eventuell ersättning.

Om avtalet hävs enligt föregående stycke ska näringsidkaren återbetala det belopp som konsumenten har betalat så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar efter hävningen.

Om leverans av en beställd produkt visar sig vara omöjlig kommer näringsidkaren att sträva efter att tillhandahålla en ersättningsvara. Senast vid leverans kommer det att anges på ett tydligt och begripligt sätt att en ersättningsvara levereras. Vid ersättningsvaror kan ångerrätten inte uteslutas. Eventuella returfraktkostnader för sådana produkter betalas av näringsidkaren.

Risken för skador och/eller förlust av produkter ligger hos näringsidkaren fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en på förhand utsedd och till näringsidkaren anmäld representant, om inte annat uttryckligen har avtalats.

Artikel 12 – Långtidsavtal: varaktighet, uppsägning och förlängning

Uppsägning

Konsumenten kan när som helst säga upp ett avtal som har ingåtts på obestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster, med iakttagande av överenskomna uppsägningsvillkor och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten kan när som helst, vid avtalets slut, säga upp ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster, med iakttagande av överenskomna uppsägningsvillkor och en uppsägningstid på högst en månad.

Konsumenten kan de avtal som nämns i föregående punkter:

  • säga upp när som helst och inte vara begränsad till uppsägning vid en viss tidpunkt eller under en viss period;
  • säga upp minst på samma sätt som han ingått avtalet;
  • alltid säga upp med samma uppsägningstid som näringsidkaren har förbehållit sig själv.

Förlängning

Ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter (inklusive elektricitet) eller tjänster får inte förlängas eller förnyas automatiskt för en viss period.

I avvikelse från föregående stycke får ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och veckotidningar förlängas automatiskt för en bestämd period om högst tre månader, om konsumenten kan säga upp det förlängda avtalet mot slutet av förlängningen med en uppsägningstid på högst en månad.

Ett avtal som har ingåtts på bestämd tid och som omfattar regelbunden leverans av produkter eller tjänster får endast automatiskt förlängas för obestämd tid om konsumenten när som helst kan säga upp avtalet med en uppsägningstid på högst en månad och en uppsägningstid på högst tre månader om avtalet avser regelbunden, men mindre än en gång per månad, leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och veckotidningar.

Ett tidsbegränsat avtal om regelbunden leverans av dagstidningar, nyhetstidningar och veckotidningar i syfte att ge konsumenten möjlighet att lära känna utgivaren (prenumeration eller introduktionserbjudande) förlängs inte automatiskt och avslutas automatiskt vid slutet av introduktions- eller provperioden.

Varaktighet

Om ett avtal har en löptid på mer än ett år, får konsumenten efter ett år när som helst säga upp avtalet med en uppsägningstid på högst en månad, såvida inte rimlighet och skälighet motsätter sig uppsägning före avtalets slutdatum.

Artikel 13 – Betalning

Om inget annat avtalats ska de belopp som konsumenten är skyldig betalas inom 7 arbetsdagar efter början av ångerfristen enligt artikel 6 punkt 1. Vid ett avtal om tillhandahållande av en tjänst börjar denna period löpa efter det att konsumenten har mottagit avtalsbekräftelsen.

Konsumenten är skyldig att omedelbart meddela näringsidkaren om felaktigheter i angivna eller meddelade betalningsuppgifter.

Vid utebliven betalning från konsumenten har näringsidkaren, med förbehåll för lagliga begränsningar, rätt att ta ut rimliga kostnader som i förväg har meddelats konsumenten.

Artikel 14 – Klagomålsförfarande

Klagomål om utförandet av avtalet måste lämnas in till näringsidkaren inom 7 dagar efter det att konsumenten har upptäckt bristerna. Klagomålet ska vara fullständigt och tydligt beskrivet.

Klagomål som lämnas in till näringsidkaren besvaras inom 14 dagar från mottagningsdatum. Om ett klagomål kräver en längre handläggningstid, ska näringsidkaren svara inom 14 dagar med en bekräftelse på mottagandet och en indikation på när konsumenten kan förvänta sig ett mer utförligt svar.

Om klagomålet inte kan lösas genom ömsesidigt samråd uppstår en tvist som är föremål för tvistlösning.

Ett klagomål befriar inte näringsidkaren från sina skyldigheter, såvida inte näringsidkaren skriftligen anger annat.

Om ett klagomål bedöms som berättigat av näringsidkaren, kommer näringsidkaren efter eget val antingen att ersätta produkten kostnadsfritt eller reparera den.

Artikel 15 – Tvister

På avtal mellan näringsidkaren och konsumenten som dessa allmänna villkor gäller, är uteslutande nederländsk lag tillämplig. Detta gäller även om konsumenten är bosatt utomlands.

ARTIKEL 16 - PERSONUPPGIFTER

Vid din inlämning av personuppgifter via butiken gäller vår integritetspolicy. För att läsa vår integritetspolicy, vänligen se den separat angivna informationen.

ARTIKEL 17 - FEL, OEXAKTHETER OCH UTELÄMNANDEN

Ibland kan det förekomma information på vår webbplats eller i Tjänsten som innehåller typografiska fel, oexaktheter eller utelämnanden som kan relatera till produktbeskrivningar, priser, kampanjer, erbjudanden, fraktkostnader, leveranstider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel, oexaktheter eller utelämnanden och att ändra eller uppdatera information eller avbryta beställningar om information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats är felaktig när som helst och utan föregående meddelande (även efter att du har lagt din beställning).

Vi är inte skyldiga att uppdatera, ändra eller klargöra information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats, inklusive men inte begränsat till prisinformation, såvida det inte krävs enligt lag. Ingen angiven uppdaterings- eller förnyelsedatum ska betraktas som en garanti för att all information i Tjänsten eller på någon relaterad webbplats har ändrats eller uppdaterats.

ARTIKEL 18 - ÄNDRINGAR I TJÄNSTEVILLKOREN

Du kan när som helst läsa den senaste versionen av Tjänstevillkoren på denna sida.

Vi förbehåller oss rätten att, efter eget gottfinnande, uppdatera, ändra eller ersätta någon del av dessa Tjänstevillkor genom att publicera uppdateringar och ändringar på vår webbplats.

Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera vår webbplats för förändringar. Din fortsatta användning av eller åtkomst till vår webbplats eller Tjänsten efter att eventuella ändringar i dessa Tjänstevillkor har publicerats innebär att du godkänner dessa ändringar.

ARTIKEL 19 – CESOP

På grund av de skärpta åtgärderna som trädde i kraft 2024 avseende "Ändring av 1968 års lag om omsättningsskatt (Lag om implementering av direktiv om betalningstjänsteleverantörer)" och därmed implementeringen av Central Electronic System of Payment Information (CESOP), kan betalningstjänstleverantörer registrera data i det europeiska CESOP-systemet.